Výstupní checklist – přesun webu do produkce

Vydal Jan Bien | 05/2015 | Trvalý odkaz | Komentáře (2)

Při vývoji webů moc rád používám různé checklisty. Díky nim se mohu soustředit na vývoj samotný a nemusím myslet na žádné další věci kolem. Přitom mi zaručují, že mi při vývoji málokdy proklouzne nějaká zásadnější chyba.

Odškrtáváním checklistů končím každou fázi vývoje. O těchto fázích se tu ještě rozpovídám, dnes bych si vzal na paškál jeden z mých nejdůležitějších checklistů, který se jmenuje “přesun do produkce”.

Ten přichází na řadu až na úplném konci vývoje webu. Web je již komplet připraven, otestování a schválen a já jej “pouze” přenáším z vývojové adresy na ostrou produkční adresu. To je klíčová chvíle — odteď už nový web vidí všichni uživatelé.

Pokud zde proklouzne nějaké chyba, dotkne se ostrého produkčního webu a může mít zásadní dopad. Proto je velmi důležité tento krátký checklist pečlivě projít a nic nepřeskočit.

1) Zkontroluj vždy:

2) Zkontroluj, když to dává smysl:

Tož tak. :)

O autorovi

Jan Bien
Jan Bien
Jako kluk jsem si hrál se stavebnicí Merkur, kterou jsem v dospělosti (lze-li o něčem takovém u muže vůbec mluvit) vyměnil za WordPress. S WordPressem kouzlím zajímavé weby, radím lidem, zda je WordPress dobrý nápad pro konkrétní projekt, a občas koučuji jiné freelancery, co a jak s WordPressem podniknout ke spokojenosti své i svých klientů.

2 komentáře: “Výstupní checklist – přesun webu do produkce”

  1. zdenek napsal:

    Rád bych se zeptal, kde a jakým způsobem si checklisty eviduješ? Zatím jsem nenašel jiný vhodný způsob, než že mám checklisty na google disku jako samostatné textové dokumenty. Chvilku jsem zkoušel workflowy.com, ale není to ono.

  2. Jan Bien Jan Bien napsal:

    Zdeňku, eviduji je jako tabulky v Excelu. Co checklist, to jeden list. Do kolonek splněno vyplňuji přímo datum, kdy jsem to provedl. V případě týmové práce se na to hodí třeba GoogleSheets.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *